A Mexikói útnál 1500 férőhelyes P+R parkolóhely létesül

Új, fenntartható választási lehetőség fogadja majd az M3 autópálya felől érkezőket, akik autóikat a kisföldalatti végállomásánál épülő parkolóházakban hagyva közösségi közlekedéssel érhetik el városon belüli úti céljukat.

Jelenleg kétféle autóforgalom terheli a Városligetet, az átmenő, és az ide érkező. Mivel az M3-as autópálya bevezetője most egyenesen nekifut a Kós Károly sétánynak, a sztrádáról a belváros felé sokan erre mennek. A legjobb természetesen az, ha az ingázók már lakóhelyükről a közösségi közlekedést veszik igénybe, a térség vasútvonalai közül a hatvani vonal fejlesztése több ütemben folyamatban van, a Budapest Fejlesztés Központ már elkezdte a veresegyházi vonal fejlesztésének tervezését is, és folyamatban van a Gödöllői hév fejlesztésének tervezése is. Autóparkolók, kerékpártárolók is létesülnek ezen vonalak állomásain, megállóinál.

A mégis a fővárosig autózók egy részét a Városliget előtt, az M1-es Kisföldalatti Mexikói úti végállomása közelében épülő P+R parkolókkal lehet majd megállítani, hiszen onnan kiváló továbbutazási lehetőséget kínál a metró, a trolibusz és az 1-es villamos, sőt a jövőben akár a vasút is. A tervek szerint két parkolóház épül majd együttesen legalább 1500 férőhellyel.

Az előzetes vizsgálatok során több helyszínt is megvizsgáltunk a Mexikói út térségében, és az derült ki, hogy két helyen érdemes parkolóházakat építeni. Az első a Kacsóh Pongrác út és a kisföldalatti-, illetve autóbusz-végállomás közötti, most is parkolóként használt terület, ide egy többemeletes, nagy kapacitású parkolóház kerül. A másik helyszín az autópálya-bevezető végcsomópontjának ágai között található, így ebbe a parkolóházba közvetlenül a csomópontból lehet majd behajtani. A parkolóházak, a Városliget, a kisföldalatti és a villamos megállóinak összekötésére szükséges a gyalogos- és kerékpáros kapcsolatrendszer átfogó fejlesztése is, mind az átszállások elősegítésére, mind a Városliget elérésének javítására. A parkolóházakat és megközelítésüket mindenképp a Kisföldalatti esetleges meghosszabbítását és új, Hungária körúti állomását is figyelembe véve kell megtervezni. A tervezett épületek elhelyezkedésükből adódóan városkapu funkciót töltenek be, az építészeti arculat megfogalmazására a tervezés során külön gondot kell fordítani.

A BFK 2021. május 3-án hirdette meg a közbeszerzést a parkolóházak tervezésére.

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat (”sütiket”) használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát.