Híd Rákosrendező fölött

A Rákosrendező pályaudvar déli vége fölött átvezető híd összeköttetést hoz létre a szomszédos XIII. és XIV. kerületek között villamossal, kerékpárral, gyalogosan és közúton is.

 

A Fehér út – Nagy Lajos király út harántirányú útvonal a Nyugati pályaudvarra vezető vasútvonalakba ütközve véget ér, így Rákosrendező, illetve az M3 bevezető szakasza elválasztja egymástól a szomszédos XIII. és XIV. kerületi területeket. Sok évtizedes adósság, hogy az Ógyalla utcai felüljáró csak az M3-as autópálya bevezetője fölött épült meg, így a szomszédos területek összekötését nem oldotta meg. Jelenleg itt a közlekedés a sokszor fél órán túl is zárva tartó szintbeli vasúti átjárón keresztül zajlik. Most azonban elkezdődhet ennek a hiánynak a pótlása is, a Városliget autómentesítéséhez kapcsolódóan a Szegedi út – Nagy Lajos király útja vonalában új felüljáró tervezése indul. Ezen villamosvonal, kerékpársávok és gyalogjárdák is átvezetnek majd. A tervezési közbeszerzés nyertese a Speciálterv lett, 2021. áprilisának végén írta alá vele a szerződést a BFK 1,728 milliárd forint értékben.

Az átvezetés elsősorban nem a járműforgalom elvezetésében játszhat kulcsszerepet, viszont Angyalföld és Zugló közúti kapcsolatát jelentős mértékben javíthatja, elősegítve ezzel a Hungária körút telítettségének csökkentését. A felüljáró műszaki kialakítását tekintve a jelentősen átalakuló Rákosrendező vasútállomás megközelítését, környezetének méltó fejlesztését is segíti, emellett pedig a teljes barnamezős terület revitalizációját is előmozdítja. A cél a XIII. és XIV. kerület összekapcsolása. Annak érdekében, hogy az angyalföldi lakóutcákat ne terhelje nagyobb átmenő közúti forgalom, a tervezés elején részletesen vizsgálni fogjuk a várható forgalmi átrendeződéseket, figyelembe véve egy lehajtó kialakítását, amely a vágányok nyugati oldalán a Dévényi–Vágány utcákon vezetné a forgalmat a belváros irányába.

A Rákosrendező feletti hídon új villamospálya is létesül, ennek köszönhetően a 3-as villamosgyűrű Angyalföld felé meghosszabbítható. A villamosvonal terveztetését a Budapest Fejlesztési Központ a Szegedi úton a Béke térig végzi el, a villamos ott kapcsolódik majd a meglévő vonalhoz a Lehel úton. Arról, hogy a villamos onnan pontosan merre, milyen viszonylatként közlekedik majd, a most induló tervezési folyamat során a Budapesti Közlekedési Központ bevonásával születik döntés, a cél azonban az, hogy az új villamosvonal a lehető legjobb közlekedési és hálózati kapcsolatokat biztosítsa.

A beruházás részeként a 82-es trolibusz meghosszabbítását is tervezi a BFK a Kassai térig, a BKK javaslatára és velük együttműködésben.

Az új felüljáró lehetőséget biztosít ugyanakkor Rákosrendező rozsdaövezetének feltárására, a hatalmas kiterjedésű, jelenleg kihasználatlan barnamezős terület fejlesztésére is. Az elképzelések szerint itt lakó-, irodai és pihenési funkciók is helyet kapnának a jövőben.

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat (”sütiket”) használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát.