Közösségi helyszínbejárás a Városliget autómentesítése kapcsán

Június 24-én közösségi helyszínbejárás keretében mutatták be a Budapest Fejlesztési Központ munkatársai a Városliget autómentesítése kapcsán tervezett legfontosabb tervezési elveket, projektelemeket az érdeklődő lakosok számára. A séta alkalmat adott arra, hogy a környéken élők feltehessék kérdéseiket, megismerhessék azokat a fontos érveket és műszaki adottságokat, amik a tervezést befolyásolják.

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa és a Kormány döntése alapján megkezdte a Városliget autómentesítését szolgáló közlekedési fejlesztések tervezését. A BFK a tervezés kezdetétől törekszik az érintettek bevonására ezért online kérdőíves felmérést indított, melynek kapcsán várják az agglomerációs ingázók és a budapestiek, különösen a XIII. és XIV. kerületiek véleményét és javaslatait. A közösségi részvételi program részeként került megrendezésre a helyszínbejárás is, amelyre elsősorban a környéken lakók regisztráltak.

A Béke térről induló séta összesen 8 állomásból állt. A Szegedi úton szó esett többek között a 3-as villamos tovább vezetéséről és az új utcakeresztmetszet kialakításának kérdéseiről, a Szegedi út-Tatai út kereszteződésnél pedig a felüljáró lehetséges nyomvonalairól. A következő megálló a Rákosrendező állomás volt, ahol a szervezők röviden kitértek a folyamatban lévő kapcsolódó vizsgálatokra, így a vasúti alagúttal kapcsolatos fejlesztési elképzelésekre is, majd a csoport az Ógyalla utcai felüljáró felé vette az irányt. A Kassai téren már a Zuglót érintő projektelemekről esett szó, a séta a Mexikói úti P+R parkolónál zárult, ahol a projekt keretében tervezett P+R parkolókkal kapcsolatos elképzeléseket mutatta be a BFK.

A séta során ismét előkerültek azok a leggyakoribb kérdések, amelyek a környéken élőket foglalkoztatják, a villamossal, a felüljáróval és a forgalmi vizsgálatokkal kapcsolatban. A BFK munkatársai ezek kapcsán jelezték, hogy városképbe illeszkedő infrastruktúrával számolnak, ahol a látkép, a zöldítés, a gyalogos-kerékpáros akadálymentes kapcsolatok kiemelt prioritással jelennek meg a tervezés során. A tervezett beruházás kapcsán forgalmi modellezés és környezeti munkarész is készül majd, csak a hatályos környezetvédelmi, zajvédelmi jogszabályoknak megfelelő beruházás kaphat építési engedélyt. A tervezés során a BFK számos innovatív megoldással is élni kíván: vizsgáljuk majd a felüljáró alatti terület, illetve a parkolóház tetejének kreatív hasznosíthatóságát.

A Budapest Fejlesztési Központ nevében ezúton is köszönjük mindenkinek, aki részt vett a bejáráson!

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat (”sütiket”) használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát.